007 First Light 's vervolgen krijgen een nieuwe uitgever. IO Interactive, de ontwikkelaar en uitgever van het eerste spel, heeft al duidelijk gemaakt dat ze van plan zijn ten minste een trilogie van James Bond-spellen te maken, en met het gerapporteerde succes van hun 007-debuut zou het ons niet verbazen als er meteen aan het volgende spel wordt gewerkt.
Vanaf nu zullen we echter 007-titels zien uitgegeven door Amazon Games. Dit zou niemand moeten verbazen, aangezien Amazon de rechten op de James Bond IP bezit. De enige reden dat ze het eerste spel niet uitgaven, was omdat die deal nog niet was doorgegaan.
"We hebben First Light niet [gemaakt]. We hebben er wel een belang in omdat we nu eigenaar zijn van de IP, maar die IP-overname vond plaats nadat de First Light IO-deal al rond was," zei Amazon Games-baas Jeff Gattis in een interview met Polygon.
Gattis ziet dit als een grote kans om het bereik van 007 media uit te breiden, door videogames, films en tv te integreren. "Die grens wordt steeds vager. We denken dat dat een echte kans is om IP te creëren die tv-shows en films uitbreidt — of verder uitbreidt," zei hij.
Amazon heeft grote plannen met crossovers tussen films en games. Er staat een Tomb Raider-show gepland om samen met de nieuwe videogames uit te komen, en natuurlijk is er ook het enorme succes van de Fallout-show. Nu hopen we gewoon meer te horen over de filmplannen voor het volgende James Bond-avontuur. Misschien dankzij zijn rol als Bond in First Light heeft Patrick Gibson zich ook een kans op de live-action rol veroverd.
007 First Light Vervolgen krijgen een nieuwe uitgever
Originalquelle: www.gamereactor.nl →